Dagspress.se är en tjänst från TU (Tidningsutgivarna), mediehusens branschorganisation i Sverige. Här finns information om dagstidningar som är medlemmar hos TU och innefattar både morgon- kvälls- och gratistidningar samt tidningarnas webbplatser.

tu_small

Mobilmarknadsföring - ny undersökning

Användare av smarta mobiler har ett längre mediedygn än genomsnittet, visar en ny undersökning från Sveriges Annonsörer, Schibsted och mediebyrån Maxus, skriver Medievärlden i sitt nyhetsbrev. Där når också kampanjerna fler i för annonsörerna intressanta målgrupper.

44 minuter mer än genomsnittssvensken använder vana användare av smarta mobiler till sin mediekonsumtion. Fyra minuter kommer från radio, fyra minuter från dagspress, men resten tar man från övrig tid.

Mobilmarknadsföring ger en hel del nya ögonpar visar undersökningen. Av den totala räckvidden för kampanjerna som ingår i mätningen står mobilen för omkring 30 procent av totalen. De som tillkommer med hjälp av mobilen är främst yngre och välbetalda, skriver Medievärlden.

Länk till undersökningen här.

Share Link: Dela länk: Google Yahoo MyWeb Facebook Myspace