Schibsted och UNT inleder samarbete – Let's deal lanserar i Uppsala

En av Sveriges mest framgångsrika gruppköpsajter, Let's deal, startar i Uppsala i samarbete med UNT, Uppsalas och Upplands största mediebolag, skriver UNT i ett pressmeddelande. Det är första gången som Schibstedägda Let's Deal samarbetar med ett annat medieföretag på detta sätt.

"Vi ser intressanta framtidsmöjligheter i samarbetet med Let's deal och Schibsted. Smyglanseringen av Let's deal i Uppsala visar att det finns stor potential", säger Hanna Stjärne, VD och chefredaktör för UNT-koncernen.

Vidare från pressmeddelandet:

Let's deal startade 2010 och har idag ca 500 000 medlemmar. Med det är Let's deal störst i Sverige på kollektiv köpkraft. Genom Let's deal och UNT kan medlemmarna dagligen ta del av nya erbjudanden, ofta med rabatter på mer än hälften av ordinarie pris.

I mediehuset UNT ingår bland annat Upsala Nya Tidning och ytterligare sex tidningar, TV-kanalen 24UNT, webbyrå, mobiltjänster, kundtidningar och radioverksamhet. UNT ingår i NTM-koncernen, Nya Tidens Media.

"Att starta verksamhet i Uppsala var självklart och ett led i att etablera oss i Sveriges storstäder. Samarbetet med UNT känns perfekt. UNT har den lokala kollen och de starkaste lokala medierna" säger Alexander Hars, VD på Let's deal.

Let's deal smygstartade sin verksamhet i Uppsala vecka 20 och de första erbjudandena ligger redan ute på företagets Uppsala-hemsida samt på unt.se. Idag erbjuds exempelvis 10-bitars Sushi för 29 kr (ord 105 kr) och över 2 600 personer har nappat.

För mer information, kontakta:

Hanna Stjärne, VD och chefredaktör UNT-koncernen, 0730 56 70 71

Mer om UNT: www.unt.se

Alexander Hars, VD Let's deal, 0707 - 311 755

Mer om Let's deal: www.letsdeal.se

Share Link: Dela länk: Google Yahoo MyWeb Facebook Myspace