Dagspress.se är en tjänst från TU, mediehusens branschorganisation i Sverige. Här finns information om dagstidningar som är medlemmar hos TU och innefattar både morgon- kvälls- och gratistidningar samt tidningarnas webbplatser.

Medier i SverigeLiten

Ny handbok för dagspressannonsering

Sveriges dagspress, med sina olika kanaler, är fortfarande en av världens starkaste. Sveriges Annonsörer har genom sin kommitté för dagspressannonsering - där TU sitter med - nu uppdaterat sin handbok för dagspressannonsörer.

Dagspressens starka ställning med en spridning över hela landet och med mycket hög täckning och räckvidd, både lokalt, regionalt och på riksnivå. Handboken är framtagen av Sveriges Annonsörers kommitté för dagspressannonsering. Den vänder sig till annonsörer som arbetar med eller är nyfiken på dagspressmediet.

I den nya upplagan har fokus flyttats till alla de kontaktytor som tidningarna numera har, både tryckta och digitala. Tidningshusen kan ju numera ge annonsören en helhetslösning för att nå konsumentarena i alla olika kanaler. Handboken är tänkt att hjälpa annonsörerna hålla sig uppdaterade med utvecklingen i de olika mediekanalerna.

Dagspressens största fördel är främst bredden på kontaktytorna. En blandning av flera mediekanaler skapar en bättre kommunikation med konsumenterna. Tidningshusen kan erbjuda detta från ett och samma varumärke. Ett varumärke som dessutom bidrar med sin kvalitet och till ett pris som aldrig varit bättre. ”The media is the message”.  

Handbok    Ur innehållet:

    Dagspressens olika annonspaket

    Stora dagspressannonsörer

    Vem läser dagspress?

    Mediebyråernas mediematris

    Dagstidningssajterna

    Mätningar i dagspress

    Annonsörcase

 Hämta Handboken och läs mer här.

Sveriges Annonsörer och Kommittéen för Dagspressannonsering på www.annons.se

Share Link: Dela länk: Google Yahoo MyWeb Facebook Myspace