510-200_mattband

Statistik 

STATISTIK. TU erbjuder ett gediget underlag för statistik om dagspress. Allt från statistik om annons- och internetmarknaden, till vår årliga folder Svensk Dagspress, som innehåller en mängd matnyttig fakta om marknad och medier.

IRM: Svensk Reklammarknad 2012

Nu finns "Svensk Reklammarknad 2012" från IRM (Institutet för Reklam- och Mediestatistik) som ger en översikt över reklamåret 2012.

Läs mer...

IRM: Dagspressen dominerar den regionala reklammarknaden

Rapporten "Regionala reklammarknader 2012" visar att reklaminvesteringarna minskade i samtliga regioner under 2012, skriver IRM (Institutet för Reklam- och Mediestatistik) i ett pressmeddelande. De regionala reklammarknaderna tappade totalt 6,3 procent under 2012 relativt föregående år och investeringarna uppgick till 14 miljarder kronor.

Läs mer...

MEDIESÖK

Sök själv vad dagstidningarna skriver på sina sajter om ...