IRM: Svensk Internetreklam växer starkast i Norden

På den svenska reklammarknaden har Internetreklamen dominerat tillväxten, skriver Institutet för Reklam- och Mediestatistik (IRM) i ett pressmeddelande. Den svenska Internetreklamen växer starkast i hela Norden, tätt följd av den danska Internetreklamen. Den norska och finska Internetreklamen hade en något försiktigare utveckling.

Under helåret 2011 hade alla de nordiska reklammarknaderna, totalt sett, en positiv utveckling. Starkast utveckling hade den danska reklammarknaden, medan Sveriges utveckling var marginellt svagare.

- Internetreklamen fortsätter att växa kraftigt. I Danmark är redan Internet det enskilt största medieslaget och IRM prognostiserar att Internetreklamen kommer att bli den enskilt största mediekategorin även i Sverige under 2013, säger IRM:s VD Madeleine Thor.

Läs hela pressmeddelandet här.

Länk till Institutet för Reklam- och Mediestatistik (IRM)

 

Share Link: Dela länk: Google Yahoo MyWeb Facebook Myspace

MEDIESÖK

Sök själv vad dagstidningarna skriver på sina sajter om ...