510-200_mattband

Statistik 

STATISTIK. TU erbjuder ett gediget underlag för statistik om dagspress. Allt från statistik om annons- och internetmarknaden, till vår årliga folder Svenska Mediehus, som innehåller en mängd matnyttig fakta om marknad och medier.

IRM: Framgångar för lokal-TV

De regionala reklammarknaderna i Sverige visar att tillväxten under 2011 var god i alla regioner förutom i Norrland. Totalt sett ökade de regionala reklammarknaderna med 3,2 procent under 2011 och investeringarna uppgick till nära 15 miljarder kronor, skriver Institutet för Reklam- och Mediestatistik (IRM) i ett pressmeddelande.

Läs mer...

IRM: Reklammarknaden fortsatte öka under första kvartalet

Trots den osäkra ekonomin fortsatte reklammarknaden att öka under det första kvartalet 2012, skriver Institutet för Reklam- och Mediestatistik (IRM) i ett pressmeddelande. Totalt omsatte reklaminvesteringarna nära 7,6 miljarder kronor under perioden, vilket är en ökning med 1,3 procent jämfört med första kvartalet 2011.

Läs mer...

MEDIESÖK

Sök själv vad dagstidningarna skriver på sina sajter om ...