510-200_mattband

Statistik 

STATISTIK. TU erbjuder ett gediget underlag för statistik om dagspress. Allt från statistik om annons- och internetmarknaden, till vår årliga folder Svenska Mediehus, som innehåller en mängd matnyttig fakta om marknad och medier.

IRM: Reklammarknaden växte hela 2011

Reklammarknaden som nu har börjat visa tecken på långsammare tillväxt och avmattning, fortsatte trots detta att växa även under det sista kvartalet i 2011, skriver Institutet för Reklam- och Mediestatistik (IRM) i ett pressmeddelande. Totalt köptes det reklam för drygt 9 miljarder kronor under det fjärde kvartalet, en ökning med 1,2 procent jämfört med motsvarande period 2010. Detta innebär att helåret 2011 slutade på 4,2 procents tillväxt.

Läs mer...

IRM: Norden är Europas reklam-Mekka

I en pressrelease skriver Institutet för Reklam- och Mediestatistik (IRM) att under första halvåret 2011 växte den svenska reklammarknaden med 7 procent jämfört med motsvarade period i fjol. Detta är en högre tillväxt än för både Danmark och Norge. Den finska reklammarknaden växte dock ännu mer med sina 9 procent under samma period.

Läs mer...

MEDIESÖK

Sök själv vad dagstidningarna skriver på sina sajter om ...