510-200_mattband

Statistik 

STATISTIK. TU erbjuder ett gediget underlag för statistik om dagspress. Allt från statistik om annons- och internetmarknaden, till vår årliga folder Svenska Mediehus, som innehåller en mängd matnyttig fakta om marknad och medier.

IRM: Dagspressen dominerar den regionala reklammarknaden

Rapporten "Regionala reklammarknader 2012" visar att reklaminvesteringarna minskade i samtliga regioner under 2012, skriver IRM (Institutet för Reklam- och Mediestatistik) i ett pressmeddelande. De regionala reklammarknaderna tappade totalt 6,3 procent under 2012 relativt föregående år och investeringarna uppgick till 14 miljarder kronor.

Läs mer...

Dagpressens nätintäkter en miljard

TU:s Internetbarometer visar att dagspressens annonsintäkter på nätet uppgick till över en miljard under 2012. Morgontidningarnas annonsintäkter uppgick till 500 Mkr. Både landsortpress och storstadpress ökade.

Läs mer...

MEDIESÖK

Sök själv vad dagstidningarna skriver på sina sajter om ...