510-200_mattband

Statistik 

STATISTIK. TU erbjuder ett gediget underlag för statistik om dagspress. Allt från statistik om annons- och internetmarknaden, till vår årliga folder Svensk Dagspress, som innehåller en mängd matnyttig fakta om marknad och medier.

IRM: Reklammarknaden backar i kvartal 2

Reklammarknaden omsatte drygt 8,3 miljarder kronor under det andra kvartalet 2012, det är ett tapp på nära 2 procent jämfört med motsvarande kvartal förra året. Det är främst de tryckta mediernas negativa utveckling som påverkar hela marknaden, skriver Institutet för Reklam- och Mediestatistik (IRM) i ett pressmeddelande.

Läs mer...

IRM: Svensk Internetreklam växer starkast i Norden

På den svenska reklammarknaden har Internetreklamen dominerat tillväxten, skriver Institutet för Reklam- och Mediestatistik (IRM) i ett pressmeddelande. Den svenska Internetreklamen växer starkast i hela Norden, tätt följd av den danska Internetreklamen. Den norska och finska Internetreklamen hade en något försiktigare utveckling.

Läs mer...

MEDIESÖK

Sök själv vad dagstidningarna skriver på sina sajter om ...